PO CO MI STRONA WWW?

Czyli praktyczne korzyści płynące z posiadania profesjonalnie zaprojektowanej strony www.

Dziś większość domowych użytkowników komputerów ma dostęp do Internetu (blisko 17mln Polaków ma dostep do Internetu*). Dlatego brak strony www (choćby prostej wizytówki) to poważny błąd w strategii marketingowej firmy. Nie bój się tego słowa. Choć słowo to brzmi górnolotnie to nieświadomie stosujesz lub przynajmniej próbujesz stosować ideę strategii marketingowej w swojej firmie każdego dnia, bo przecież nikomu tak jak Tobie nie zależy na sprzedaży Twojego własnego produktu/usługi i robisz wszystko by ludzie się o nim dowiedzieli, a wtedy być może kupili.

Kiedy szukamy konkretnej usługi czy produktu pierwszym odruchem jest sięgnięcie do Internetu (tak tak – to już normalna rzecz i co najważniejsze ma trend zwyżkowy) i jeśli nie ma tam Twojej firmy, to znaczy że właśnie straciłeś potencjalnego klienta. Szkoda?! Oczywiście, że szkoda!

Dobrze zaprojektowania i stworzona strona www jest takim samym narzędziem marketingowym jak katalog z firmowymi produktami czy reklama telewizyjna tylko z tą różnicą, że raz zaprojektowania i zbudowania strona www oprócz stałych rocznych opłat za serwer i domenę nie wymaga żadnych nakładów finansowych i jest przy tym o wiele bardziej uniwersalnym medium.

Jest reklamą Twojej firmy dostępną 24h/dobę dla 17mln Polaków korzystających z Internetu!

*według badań GfK Polonia z 2009r.

Usługi dodatkowe:

  • doradztwo w wyborze pakietu hostingowego
  • wykonanie profesjonalnych zdjęć
  • audyt, przeprojektowanie i aktualizację stron internetowych
  • zakup zdjęć z zagranicznych baz fotografii (stock-ów) wraz z licencją
  • projektowanie strony www na podstawie dostarczonego szablonu (np. zakupionego na portalu www.templatemonster.com)
  • kodowanie layoutów stron www do szablonów xHTML+CSS wraz z walidacją W3C
  • raportowanie statystyk dotyczących m.in. liczby i czestotliwość odwiedzin czy fraz, które kierują na stronę klienta

NOWOCZESNY DESIGN STRONY I SZABLON xHTML+CSS

Oryginalny layout strony www w połączeniu z poprawną budową szablonu xHTML+CSS wg. standardów W3C, to gwarancja sukcesu w Internecie, bo projektowanie stron www to sztuka i rzemiosło w jednym.

Nie sztuką jest mieć własny serwer i domenę z nazwą firmy oraz kilka zdjęć i tekstów o niej na stronie. W sieci aż roi się od stron www, które wprost odstraszają od siebie i z pewnością nie wystawiają dobrego świadectwa ani firmie, która taką stronę wykonała, ani firmie, która za nią zapłaciała. Jak w każdej dziedzinie projektowania także i w wypadku stron www ogromne znaczenie ma jakość i profesjonalizm. Jakość rozumiana jako:

  • właściwe wykonanie - strony www, które tworzę składają się z semantycznego kodu dzięki czemu produkt wyjściowy w postaci gotowej strony internetowej jest właściwie i identycznie wyświetlany w każdej współczesnej przeglądarce. Gwarantuje to walidacja W3Consorcium - organizacji, która zajmuje się standaryzcją języka służącego do programowania i tworzenia stron www.
  • poziom artystyczny - nawet najlepiej działająca strona www o ogromnej funkcjonalności jest dla użytkownika tylko jedną z setek milionów. Jeśli wiec nie jest atrakcyjna wizualnie może wręcz odrzucić użytkownika, a ten z pewnoscią nie będzie chciał do niej powrócić. Moje doświadczenie w tworzeniu grafiki reklamowej i kreowaniu identyfikacji wizualnej firm z wielu często bardzo od siebie różnych branż daja Ci gwarancję, że tworzona strona www będzie posidać nowoczesny, a jednocześnie przyjazny użytkownikowi w obsłudze layout.

POWRÓT DO GÓRY

Dzięki nowoczesnej i atrakcyjnej stronie www możesz:

  • promować swoją firmę lub konkretny produkt
  • utrwalać świadomość marki wśród klientów
  • przyjmować zlecenia lub sprzedawać swoje produkty przez Internet

Oferujemy wiele opcji tworzenia i wdrażania stron:


ETAPY PROJEKTOWANIA I TWORZENIA STRONY WWW

1. Analiza wymagań klienta

Zebrane informacje od klienta na temat jego własnych wymagań i wizji strony służą do opracowania docelowej struktury, układu i funkcjonalności strony wraz z jej kolorystyką (jeśli nie jest opracowywana na podstawie istniejącej lub tworzonej identyfikacji wizualnej)

2. Analiza konkurencji

Często zdarza się, że klient w czasie precyzowania swoich wymagań stwierdza: "Chciałbym aby to funkcjonowało tak jak na tej stronie". Im lepiej potrafisz sprecyzować swoje wymagania tym łatwiej będzie mi zaprojektować stronę www odpowiadającą Twojej wizji, dbając przy tym o oryginalność i zgodność z obowiązującymi trendami I standardami. Bez względu na Twoje spostrzeżenia przeprowadzam analizę stron konkurencji z rodzimej branży, by móc przedstawić Ci alternatywne propozycje do wyboru przed rozpoczęciem prac na projektem graficznym strony www (layoutem).

3. Opracowanie funkcjonalności serwisu

W czasie projektowania strony www najważniejszym elementem jest planowanie. Błędne ustalenia na tym etapie skutkują niepotrzebnym zwiększeniem nakładu pracy w dalszej części projektowania strony internetowej.

4. Zebranie materiałów od klienta pomocnych w projektowaniu strony www

Opierając się na istniejącej lub stworzonej w naszym studiu graficznym identyfikacji wizualnej przekazujesz nam wszelkie materiały drukowane (najlepiej w formie elektronicznej) czy też inne grafiki, które wcześniej Twoja firma wykorzystywała np. do tworzenia reklam.

5. Tworzenie projektu graficznego (layoutu) strony www

Rzetelne zrealizowanie punktów 1 - 4 pozwalają nam przystąpić do tworzenia projektu graficznego strony. Gotowy projekt zostanie przedstawiony w formie pliku JPG do akceptacji. Będziesz mógł go obejrzeć na swoim komputerze jeśli wyślemy go mailem lub w przeglądarce jeśli umieścimy go tymczasowo na stronie www. To Ty decydujesz. Po naniesieniu ewentualnych korekt w projekcie ponownie przedstawiamy go do akceptacji. Dopiero zaakceptowany przez Ciebie projekt stanowi dla nas sygnał do rozpoczęcia prac nad kodowaniem strony internetowej do szablonu xHTML+CSS.

6. Programowanie, czyli stworzenie szablonu strony internetowej

W przypadku mniej skomplikownych stron tworzymy szablon strony głównej (w przy rozbudownych projektach o bardzo zróżnicowanej strukturze dodatkowo przygotowujemy jedną lub kilka podstron), który stanowi wzór dla budowy kolejnych podstron, uzupełniamy je materiałami zebranymi od klienta (treść, zdjęcia, dokumenty, itp.). Postęp prac można na bieżąco śledzić na specjalnej tymczasowej stronie internetowej.

7. Testowanie i wdrożenie

Klient może na bieżąco zgłaszać poprawki do wprowadzanej treści czy innych materiałów. Kiedy wszystkie podstrony są już wykonane i sprawdzone przez klienta pod względem merytorycznej zawartości projekt uznajmy za ukończony.

POWRÓT DO GÓRY

Etapy realizacji projektu strony www - schemat

SYSTEM ZARZĄDZANIA TREŚCIĄ - CMS

W celu zwiększenia funkcjonalności strony internetowej oferujemy opcję wdrażania Systemu Zarządzania trescią (CMS) na bazie aplikacji WordPress.

Dzięki niemu będziesz mógł:

  • samodzielnie adminstrować stroną - w prosty sposób dodasz nowe stronny, zdjęcia produktów, informację o nowej usłudze czy promocji lub zmienisz numery telefonów swoich regionalnych przedstawicieli.
  • zmniejszyć koszty utrzymania strony - nie będziesz musiał już płacić za każdorazową aktualizacje zewnętrznej firmie

POWRÓT DO GÓRY

Z rozwiązań opartych na Wordpressie korzystają tacy giganci jak:


Giganci korzystają z Wordpress

SKUTECZNE POZYCJONOWANIE STRON WWW

Jednym z kluczowych elementów mających wpływ na odwiedzalność Twojej strony jest pozycja w wyszukiwarkach internetowych (97% rynku należy do Google*), gdyż właśnie z nich korzystają internauci w poszukiwaniu usługi, produktu czy informacji i to właśnie pozycja w wyszukiwarce jest dla nich miarodajnym wskaźnikiem solidności firmy i jakości jej usług/produktów.

Jeśli korzystasz z Google, to sam najlepiej wiesz, że rzadko kiedy przeglądasz więcej niż jedną lub dwie strony z wynikami wyszukiwania. Właśnie dlatego pozycjonowanie, czyli działania mające na celu wprowadzenie strony na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, ma tak ogromne znacznie dla ilości osób odwiedzających twoją stronę! Im wyżej jesteś w wynikach wyszukiwania dla zadanych słow kluczowych (fraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce w poszukiwaniu produktu, usługi, informacji) tym więcej osób wchodzi na Twoją stronę.

Pozycjonowanie strony www przebiega w następujących etapach:

1. Zbiór wymagań klienta
2. Analiza strony klienta i konkurencji - dobór słów kluczowych pod kątem trafności opisu i ilości wyników
3. Optymalizcja serwisu - która obejmuje kod HTML, SEO-copywriting/teksty na stronie, prawidłowe indeksowanie strony przez wyszukiwarkę, dobór słów kluczowych
4. Raportowanie i kontrola - ocena wyników pozycjonowania

Alternatywnie dla pozycjonowania możesz skorzystać z usługi kampanii reklamowych Google AdWords.

*według badań Gemius z 12.2010r.

POWRÓT DO GÓRY

Co daje pozycjonowanie:

  • wysoka pozycja w wyszukiwarce
  • większa liczba odwiedzających Twoją stronę
  • potencjalny wzrost zysków
  • dodatkowa reklama w Internecie
  • Twoja strona będzie się wyświetlać właśnie wtedy kiedy ktoś poszukuje produktu/usługi, który produkujesz/świadczysz

REKLAMA W INTERNECIE - GOOGLE ADWORDS

Jeśli zależy Ci na szybkiej i efektywnej reklamie w Internecie zdecydowanie powinieneś wybrać usługę Google AdWords. Zapłacisz tylko wtedy, gdy konkretny użytkownik przy pomocy reklamy dostanie się na Twoją stronę.

Analizując potrzeby klientów przy tworzeniu stron www w zakresie reklamowych kampanii w Internecie oferuje 3 podstawowe pakiety:

Pakiety kampanii Google AdWords

WOOD - idealny dla kampanii o krótkim czasie trwania, ale dużej ilości wyświetlanych reklam - 300zł na budżet + 200 zł obsługa (miesiąc)

STONE - kampania reklamowa w Internecie w pełnym zakresie 750 zł budżet + 250 obsługa (miesiąc)

IRON - wysoki budżet gwarantuje dotarcie do jeszcze większej ilości internautów 1200zł na budżet +300 zł obsługa (miesiąc)

Zalety kampanii Google Adwords:

  • przejżyste zasady i pełna kontrola nad kosztami - płacisz za efekty (dodajmy szybkie efekty)
  • łatwość dokonywania zmian w kampanii i obserwowania ich wpływu na wyniki (np. krótkie kilkudniowe kampanie z nastawieniem na intensyfikację wyświetlania linków)
  • precyzyjne określenie grupy docelowej - reklamy mogą być wyświetlane zarówno w wyszukiwarce Google jak i na innych stronach, które dopasowane są do Twojego profilu działalności
  • szeroki wachlarz reklam - tekstowa, graficzna, video

Jeśli masz niekonwencjonalny produkt i pomysł na kampanię reklamową w Internecie zrealizujemy ją bez problemu. Budżet kampanii wycenimy indywidualnie w zależności od obranej strategii. Zainteresowany? Zaparaszam do kontaktu.

POWRÓT DO GÓRY

Google AdWords pomoże rozwinąć każdy biznes


PROJEKTOWANIE STRON WWW ZGODNIE Z ZASADAMI WEB USABILITY

Choć niewielu użytkowników stron internetowych zdaje sobie z tego sprawę, to ich zachowanie i sposób, w jaki korzystają ze strony można kontrolować poprzez dbałość o ergonomię witryny.

Główne zadanie użytecznośći to skrócenie czasu dotarcia do poszukiwanej informacji i jednocześnie wydłużenie czasu pobytu na stronie. Nawet jeśli użytkownik jest pierwszy raz na Twojej witrynie internetowej, to powinien się czuć tak jakby bywał tu codzinnie. Usability zwiększa konwersję na cel - sprawia, że użytkownik wchodzący na stronę w konkretnym celu (uzyskanie informacji, znalezienie produktu, itp.) realizuje go możliwie najszybciej.

O użyteczność strony www należy zadbać już na etapie projektowania layoutu strony www.

Łatwa w obsłudze strona, gdzie wszystko jest intuicyjne i logiczne z pewnością jest zaprojektowana zgodnie z zasadami web usability.

POWRÓT DO GÓRY